به دستور دولت کشک مایع زیادی به مناطق زلزله زده هرمزگان ارسال شد

مصرف دوغ از کشک مایع بعد از غذا برای هضم غذا مفید است. اگر مصرف منظم کشک برایتان سخت است، می‌توانید آن را گاهی به شکل آماده‌های هندی مانند لاسی، شریکند، پیوش و غیره میل کنید.

می‌توانید چند تکه انبه یا توت فرنگی به کشک اضافه کنید و آن را آسیاب کنید. یک نوشیدنی میوه ای برای شما آماده است! آن را به شکل کاری با افزودن مقداری برگ گشنیز، پودر زردچوبه، پودر فلفل، زنجبیل و سیر میل کنید. حتی اضافه کردن کمی شکر هم طعم کشک را خوب می کند. کشک را می توان در سالاد سبزیجات نیز استفاده کرد.

کشک علاوه بر فواید تغذیه ای و سلامتی، به عنوان یک محصول زیبایی نیز استفاده می شود. اگر کشک روی پوست صورت ماساژ داده شود، به عنوان سفید کننده پوست عمل می کند. همچنین باعث نرمی پوست می شود.

کشک

خمیر خوب حنا مخلوط با کشک برای درمان شوره سر مفید است. همچنین به عنوان یک حالت دهنده عالی مو عمل می کند و می تواند برای درمان آفتاب سوختگی استفاده شود.
کشک یا ماست از قدیم الایام برای به دست آوردن فواید تغذیه ای و سلامتی یا به عنوان یک محصول زیبایی استفاده می شود. به گفته آیورودا، کشک را نباید در شب مصرف کرد و باید زمانی مصرف شود که کاملا منعقد شده باشد.

اگرچه فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما باید از مصرف بیش از حد آن اجتناب کرد. اطمینان حاصل کنید که کشک را زمانی که بسیار تازه است مصرف کنید و برای بهره مندی از فواید سلامتی آن آماده شوید.

کشک که به نام ماست یا داهی نیز شناخته می شود، یکی از محبوب ترین غذاهای اصلی در فرهنگ هندی ما است.در هند نیز قبل از یک رویداد مهم مانند امتحان یا مصاحبه شغلی یک قاشق غذاخوری کشک می خوریم که به نظر می رسد خوش یمن است.

کشک سرشار از پروتئین، کلسیم، ویتامین های گروه B، فسفر و ویتامین D است و فواید بسیاری برای سلامتی و زیبایی دارد.