شکستن سنگ ساختمانی صلصالی موجب بهم خوردن مهمانی شد

در واقع سنگ ساختمانی صلصالی با ظاهر طبیعی خود جلوه ای متفاوت به فضا می بخشند اگر کمی در مورد انواع بلوک های ساختمانی تحقیق کرده باشید، احتمالا متوجه تفاوت قیمت این سنگ ها شده اید.

وقتی صحبت از نمای ساختمان و منازل می شود، نام های مرمر، اونیکس، گرانیت و تراورتن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اما دلیل این تفاوت قیمت چیست؟ و اینکه کدام نوع سنگ ساختمانی با توجه به کیفیت و قیمت، گزینه بهتری برای نصب در ساختمان است؟ در ادامه این متن با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

با توجه به محبوبیت سنگ های مرمر، انواع مختلفی از آنها برای تزئینات داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده می شود قیمت این سنگ ها به عوامل مختلفی بستگی دارد بنابراین خریدار قبل از انتخاب نوع سنگ مرمر باید با عوامل موثر بر قیمت این سنگ ها آشنا باشد.

سنگ

عوامل مختلفی بر قیمت سنگ ساختمانی تأثیر می گذارد یکی از مهم ترین عوامل، نوع سنگ مرمر است کیفیت سنگ مرمر نیز تاثیر زیادی در قیمت آن دارد از سوی دیگر، میزان منابع موجود برای یک نوع سنگ نیز می تواند ارزش آن را تعیین کند.

به عنوان مثال سنگ مرمر Carrara و Statuary به دلیل کیفیت و زیبایی بالا مورد توجه قرار می گیرد اما این دو سنگ به دلیل فراوانی قیمت مناسبی دارند از طرف دیگر سنگ مرمر کالاکاتا به سختی یافت می شود و منابع محدودی دارد.

در نتیجه با وجود شباهت های ظاهری به سنگ ساختمانی قیمت آن بیشتر است به طور کلی می توان گفت که با توجه به تنوع زیاد سنگ های مرمر، انتظار داریم تفاوت قیمت بالایی را بین این نوع سنگ ها شاهد باشیم.

ضخامت سنگ ساختمانی یکی دیگر از عواملی است که بر قیمت تمام شده سنگ تاثیر می گذارد اکثر سنگ مرمرهای موجود در بازار دارای ضخامت های 2، 3، 4 و 5 سانتی متر هستند با افزایش ضخامت سنگ، قیمت آن نیز افزایش می یابد.

سنگ های 5 سانتی متری ظاهری باشکوه و چشمگیرتر دارند در حالی که سنگ های 3 سانتی پرفروش هستند پرداخت و پرداخت سطح سنگ بسته به نوع آن متفاوت بوده و بر قیمت نهایی آن تاثیر می گذارد.