دستگاه فشار خون sherly موجب نجات جان یک زن سرطانی شد

فشارسنج یا همان دستگاه فشار خون sherly ابزاری است که برای اندازه گیری فشار خون استفاده می شود که اجزای آن در زیر آورده شده است.

کیسه: این کیسه بادی است که برای فشرده کردن بازو برای انسداد شریان استفاده می شود.

برای اطمینان از فشرده سازی کامل شریان، کیسه ها باید پارامترهای اندازه گیری خاصی داشته باشند.

کاف: برای نگه داشتن مثانه در اطراف بازو در طول اندازه گیری طراحی شده است. برای اندازه گیری دقیق، کاف باید با توجه به محل قرارگیری و موقعیت به درستی طراحی شود.

مانومتر: دستگاهی است که برای اندازه گیری فشار هوا بر حسب میلی متر جیوه استفاده می شود.

مانومتر مورد استفاده در فشارسنج آنروید از یک حرکت ساعت مانند برای اندازه گیری فشار هوای اعمال شده به کاف تشکیل شده است.

دستگاه

برای گسترش دیافراگم، گیج دارای یک سری مس یا بریلیم است و چرخ دنده هایی برای تبدیل حرکت خطی دیافراگم برای بدست آوردن قرائت ها بر حسب میلی متر جیوه وجود دارد.

سوپاپ: از این شیر به عنوان شیر تخلیه برای کنترل کاف استفاده می شود. این نقش حیاتی در اندازه گیری دقیق دارد.

لامپ: برای پمپاژ هوا به داخل کاف استفاده می شود.

روش زیر برای استفاده از فشارسنج انجام می شود:

طول کیسه کاف که برای اندازه گیری فشار خون استفاده می شود باید برابر با 80 درصد دور بازو باشد. کاف را در اطراف بازو بپیچید به طوری که لبه پایینی کاف یک اینچ بالاتر از حفره انتکوبیتال باشد.

زنگ گوشی پزشکی را به آرامی روی شریان بازویی که زیر لبه کاف است فشار دهید. هوا را از کاف با سرعت متوسط تا 180 میلی‌متر جیوه آزاد کنید.

اولین صدای ضربه را با گوش دادن به گوشی پزشکی و همچنین با مشاهده گیج جیوه کنترل کنید. این کار باید هم برای بازوها و هم برای فشار انجام شود، موقعیت سوژه و اندازه کاف باید ثبت شود.

اگر فشار بیشتر باشد، فشار خون باید با فاصله چند دقیقه ای بین دو اندازه گیری اندازه گیری شود. اگر فشار خون بیش از 180/120 میلی‌متر جیوه باشد، باید اقدامات فوری انجام شود.