طناب کنفی باعث جدایی عروس و داماد هلندی شد

طناب کنفی یک طناب قهوه ای مات است که از الیاف گیاه آباکا ساخته شده است. ظاهری مودار دارد و بافت آن چسبندگی محکم و کشش کمی را ایجاد می کند. گره های گره خورده در طناب کنفی به خوبی بدون لیز خوردن به بیرون نگه می دارند. اغلب در ژیمناستیک و کاربردهای خارج از منزل مانند کوهنوردی و جنگلداری استفاده می شود.

طناب کنفی یک طناب الیاف طبیعی است که قوی و همه کاره است.
طناب کنفی در برابر نور خورشید مقاوم است، به این معنی که ذوب نمی شود. برای حفظ استحکام و کیفیت آن باید به درستی از آن مراقبت کرد.

طناب کنفی را در صورت تماس با مواد شیمیایی کاملاً بشویید. به طور منظم انتهای طناب را بررسی کنید. انتهای فرسوده را با اولین علائم سایش برش دهید.

از تماس با سطوح ناهموار یا لبه های تیز جلوگیری کنید. تمام طناب ها می توانند در اثر سایش در برابر سطوح ناهموار یا تیز آسیب ببینند. تمام سطوحی را که با طناب در تماس خواهند بود عاری از سوراخ و زنگ زدگی نگه دارید. اگر از طناب خود در قرقره استفاده می کنید، مطمئن شوید که قرقره آزادانه بچرخد و طناب اندازه مناسبی داشته باشد تا از اصطکاک جلوگیری شود.

از وارد کردن فشار زیاد به الیاف طناب خودداری کنید. وقتی طناب تکان می خورد – یا تحت فشارهای ناگهانی مانند توقف سریع یا شروع بار قرار می گیرد – به الیاف طناب فشار وارد می کند. این می تواند باعث کشیده شدن طناب و از دست دادن انعطاف پذیری خود شود. این تنش معمولا در یک طناب کوتاه بیشتر از طناب بلند است.

پیچ ها و گره های طناب را در اسرع وقت صاف کنید. تغییر شکل می تواند قدرت طناب را تا 50 درصد تضعیف کند.

پس از استفاده طناب را تمیز و خشک کنید. خاک و شن به عنوان یک ساینده عمل می کند که می تواند به الیاف طناب آسیب برساند. طناب کنفی را در مکانی خشک و خنک که از سطح زمین دور است نگهداری کنید. از آنجایی که طناب کنفی یک فیبر طبیعی است، مستعد ابتلا به کپک و پوسیدگی خشک است. خشک نگه داشتن آن از این اتفاق جلوگیری می کند.

از چرخاندن طناب کنفی پیچ خورده در جهت مخالف پیچش یا دراز طناب خودداری کنید. این باعث می شود که طناب یک دستگیره تشکیل دهد و باعث آسیب دائمی شود.