عسل کنار درجه یک اختلال بویایی یک بیمار را درمان کرد

از زمان های قدیم عسل کنار درجه یک برای درمان زخم ها، سوختگی ها، زخم ها و جای جوش استفاده می شده است. در سال 2007، عسل مانوکا توسط FDA ایالات متحده به عنوان گزینه ای برای درمان زخم تایید شد.

عسل دارای خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی است، همه اینها در عین حفظ محیط زخم مرطوب و سد محافظی که از عفونت میکروبی در زخم جلوگیری می کند.

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که عسل مانوکا می‌تواند باعث بهبود زخم، تقویت بازسازی بافت و حتی کاهش درد در بیماران مبتلا به سوختگی شود.

به عنوان مثال، یک مطالعه دو هفته ای اثرات استفاده از پانسمان عسل مانوکا را بر روی 40 نفر با زخم های غیر التیام دهنده بررسی کرد.

نتایج نشان داد که 88 درصد زخم ها از نظر اندازه کاهش یافتند. علاوه بر این، به ایجاد یک محیط اسیدی زخم کمک می کند که به بهبود زخم کمک می کند.

علاوه بر این، عسل مانوکا ممکن است به بهبود زخم های دیابتی کمک کند.

عسل

یک مطالعه در عربستان سعودی نشان داد که پانسمان زخم عسل مانوکا، زمانی که در ترکیب با درمان زخم مرسوم استفاده می‌شود، زخم‌های دیابتی را موثرتر از درمان معمولی به تنهایی بهبود می‌بخشد.

علاوه بر این، یک مطالعه یونانی نشان داد که پانسمان زخم عسل Manuka زمان بهبودی را کاهش داده و زخم‌ها را در بیماران مبتلا به زخم پای دیابتی ضدعفونی می‌کند.

مطالعه دیگری اثربخشی عسل مانوکا را در بهبود زخم های پلک پس از جراحی مشاهده کرد.

آنها متوجه شدند که تمام زخم های پلک به خوبی بهبود یافته اند، صرف نظر از اینکه برش ها با عسل مانوکا یا وازلین درمان شده اند.

با این حال، بیماران گزارش کردند که جای زخم درمان شده با عسل مانوکا در مقایسه با جای زخم درمان شده با وازلین، سفت و دردناک‌تر است.

در نهایت، عسل مانوکا در درمان عفونت زخم ناشی از سویه های مقاوم به آنتی بیوتیک مانند استافیلوکوکوس اورئوس (MRSA) موثر است.

از این رو، استفاده موضعی منظم از عسل مانوکا روی زخم ها و عفونت ها ممکن است به پیشگیری از MRSA کمک کند.