کفش کوهنوردی سالومون ایرانی جان یک پسر بچه را نجات داد

وقتی صحبت از طول عمر کفش کوهنوردی سالومون ایرانی و کفش های مخصوص کوهنوردی دیگر می شود، باید به دوام زیره های میانی آنها نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

اگر اغلب با یک کوله پشتی سنگین پیاده روی می کنید، می خواهید چکمه های باکیفیت بپوشید با گذشت زمان، وزن اضافی باعث افزایش سایش و پارگی می شود، چیزی که یک چکمه قادر به تحمل آن است.

زیره‌های میانی موجود در دوندگان تریل به سرعت بالشتک خود را از دست می‌دهند (مسطح می‌شوند)، زیرا برای تحمل بارهای سنگین طراحی نشده‌اند.

همانطور که مشخص است، تنفس و مقاومت در برابر آب در مورد کفش های پیاده روی کاملاً به هم مرتبط هستند.

عایق رطوبتی بدون شک مفهومی است که روی کاغذ فوق العاده به نظر می رسد. با این حال، در واقعیت، آن را به خوبی انجام نمی دهد.

این شامل Gore-Tex است که اغلب به عنوان بهترین نوع فناوری ضد آب تبلیغ می شود.

کفش

تا آنجا که به ما مربوط می شود، تنها افرادی که واقعاً به یک کفش یا کفش کوهنوردی ضد آب نیاز دارند، کوهنوردانی هستند که اغلب در هوای سرد به ماجراجویی های طولانی مدت می پردازند.

برای بقیه، توصیه ما این است که به جای تلاش برای جلوگیری از خروج آب، به سادگی خیس شوند.

اگر این امر مزخرف به نظر می رسد، به خاطر داشته باشید که کفش هایی با رویه تنفسی ممکن است به راحتی پاهای شما خیس شوند، اما سریعتر نیز خشک می شوند.

از نظر عملی، این به معنای خشک شدن پاهای شما است و بنابراین، زمانی که در مسیر هستید کمتر مستعد ابتلا به تاول می شوید.

مگر اینکه واقعاً به یک جفت کفش ضد آب نیاز داشته باشید، بدون آنها بهتر است.

همیشه به خاطر داشته باشید که غشای گورتکس می تواند تنفس کفش های تریل را به شدت کاهش دهد.

همچنین، فراموش نکنید که چکمه‌های کوهنوردی روی پای شما بالاتر می‌آیند (از روی مچ پا می‌روند) و بنابراین، پوست بیشتری را می‌پوشاند.