خرما خشک زاهدی موجب کاهش آلرژی می شود

خرما خشک زاهدی حاوی مقادیر متوسطی آهن، کلسیم، فسفر و منگنز است و 100 گرم خرما می تواند حدود 7 درصد از مصرف روزانه توصیه شده این عناصر را تامین کند. خرما برای بیماران مبتلا به فشار خون عالی است زیرا سدیم کمی دارد و پتاسیم بالایی دارد.

بور، پتاسیم، فسفر، سدیم و روی از دیگر مواد معدنی و املاح موجود در مقادیر مختلف هستند. علاوه بر این، دانه ها حاوی مقادیر مختلفی از آلومینیوم، کادمیوم، کلرید، سرب و گوگرد هستند.

خرما حاوی فلوئور عنصری است که به حفظ سلامت دندان ها و عاری از بیماری کمک می کند. خرما همچنین حاوی سلنیوم است، ماده معدنی که تصور می شود به پیشگیری از سرطان کمک می کند و برای عملکرد سیستم ایمنی حیاتی است.

خرما

خواص ضد التهابی میوه‌ها به فیتوکمیکال‌ها نسبت داده می‌شود که یک ماده غیر مغذی زیست فعال هستند که در ترکیب با متابولیت‌های گیاهی ثانویه یا اجزای سلولی ضروری یافت می‌شوند.

محققان و پزشکان به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی، کیفیت پایین آورنده کلسترول و سایر فواید سلامتی احتمالی مانند سرطان، دیابت و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، علاقه فزاینده ای به مواد شیمیایی گیاهی دارند.

کاروتنوئیدها، پلی فنول ها، ایزوفلاون ها، لیگنین ها، تانن ها و استرول ها برخی از اجزای زیست فعال موجود در میوه خرما هستند.

با این حال، هنوز تحقیقات کمی در مورد شناسایی، خصوصیات و تعیین کمیت مواد شیمیایی گیاهی در انواع مختلف خرما در مراحل مختلف رسیدن میوه وجود دارد.

مقدار و محتوای فیتوکمیکال های موجود در میوه خرما بسته به نوع خرما، مرحله بلوغ، ذخیره سازی، پردازش پس از برداشت، هیدراتاسیون، تنظیمات تحلیلی و منشاء جغرافیایی خرما بسیار متفاوت است.

درختان خرما در 5000 سال گذشته در بدترین شرایط اقلیمی به عنوان منبع انرژی، امنیت غذایی و میوه های سالم به مردم غذا می دهند. در زیر به برخی از فواید میوه خرما برای سلامتی اشاره شده است.