نخود برای عفونت ریه همه ی ویتامین های مورد نیاز بدن را دارا می باشد

نخود برای عفونت ریه هزاران سال است که یک عنصر کلیدی در پخت و پز و تهیه غذا بوده است آنها مغذی، همه کاره و سالم هستند انواع رایج آن شامل نخود سبز، نخود برفی و نخود سیاه چشم است.

نخود فرنگی علاوه بر اینکه منبع خوبی از پروتئین است، ممکن است برای سلامت قلب و روده مفید باشد و تثبیت کننده قند خون خوبی است.

به خواندن ادامه دهید تا درباره فواید سلامتی و جزئیات تغذیه انواع مختلف نخود فرنگی و همچنین برخی ایده های آشپزی بیشتر بدانید.

داده های تغذیه ای زیر 1 فنجان نخود فرنگی بالغ را به جای یک غلاف نخود نابالغ فرض می کند اطلاعات تغذیه برای نخودهای نابالغ در غلاف ممکن است متفاوت باشد.

نخود

نخودهای بالغ به سادگی آنهایی هستند که رشد طولانی تری داشته اند هرچند زمان دقیق برای بالغ شدن یک نخود نابالغ به نوع آن بستگی دارد.

نخود سبز چربی اشباع شده، کلسترول و نمک کمی دارد آنها منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین A، ویتامین B6، فولات و منیزیم هستند.

آنها همچنین منبع عالی فیبر، ویتامین C، ویتامین K، تیامین و منگنز هستند.

نخود کبوتر علاوه بر کم بودن چربی اشباع شده، کربوهیدرات، نمک و قندهای طبیعی، منبع خوبی از پروتئین و مس و منبع باکیفیت فیبر، فولات و منگنز است.

نخود فرنگی تازه، منجمد، کنسرو شده یا خشک حاوی فواید تغذیه ای زیادی است بیشتر انواع کم کالری، چربی های اشباع شده، کلسترول و سدیم هستند که آنها را به گزینه خوبی به عنوان غذای جانبی یا عنصر ستاره در وعده غذایی اصلی تبدیل می کند.

نخودفرنگی منبع خوبی از پروتئین است و آن را به یک جایگزین ایده آل برای پروتئین حیوانی در رژیم غذایی گیاهی یا جایگزینی برای پروتئین سویا تبدیل می کند.

نخود فرنگی همچنین سرشار از آهن غیرهم است که معمولاً در گوشت حیوانات یافت می شود این بدان معناست که نخود فرنگی می‌تواند منبع جایگزین عالی برای آهن باشد و به بدن کمک کند تا گلبول‌های قرمز خون تولید کند که اکسیژن را در سراسر بدن حمل می‌کنند.

نخودفرنگی دارای شاخص گلیسمی پایینی است، به این معنی که باعث افزایش سریع قند خون پس از خوردن غذا نمی شود.

رژیم های غذایی سرشار از غذاهای با GI پایین سطح قند خون را تثبیت می کند و خطر چاقی را در افراد در معرض خطر دیابت و افرادی که قبلاً به این بیماری مبتلا هستند کاهش می دهد.