پسته خندان امروز همه ی ویتامین های مورد نیاز بدن را دارا می باشد

پسته خندان امروز شاخص گلیسمی پایینی دارد، بنابراین پس از خوردن آن باعث افزایش شدید قند خون نمی شود علاوه بر این، آنها سرشار از آنتی اکسیدان ها، کاروتنوئیدها و ترکیبات فنلی هستند که همگی می توانند به کنترل قند خون کمک کنند.

تحقیقات از این پیشنهاد حمایت می کند که خوردن پسته می تواند به کاهش خطرات مرتبط با دیابت کمک کند یک مطالعه در سال 2017 نشان می دهد که رژیم غذایی مدیترانه ای، غنی از روغن زیتون و پسته اضافی، به کاهش دیابت بارداری کمک می کند، در حالی که یک متاآنالیز 2020 منبع معتبر

پسته به دلیل داشتن فیبر بالا ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها مانند سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

دانشمندان در سال 2017 این موضوع را نشان دادند منبع مورد اعتماد که نشان داد بو دادن آجیل بر فواید سلامتی آنها در رابطه با سلول های سرطانی روده بزرگ تأثیر نمی گذارد.

پسته

یک مطالعه در سال 2020 نشان می دهد که آنها هستند. محققان دریافتند گروهی از افراد دارای اضافه وزن یا چاقی که هر روز یک وعده پسته می‌خوردند، نسبت به افرادی که پسته نمی‌خوردند، شاخص توده بدنی و دور کمر کمتری داشتند.

آنها همچنین دریافتند که گروهی که پسته می‌خوردند، تغییرات سالمی در انتخاب‌های غذایی خود ایجاد کردند به طور کلی فیبر رژیم غذایی را افزایش دادند و مصرف قند و غذاهای پرچرب را کاهش دادند.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشیم که محققان معتقدند این نتایج به این دلیل است که مصرف پسته به معنای افزایش مصرف فیبر غذایی و کاهش مصرف شیرینی‌ها است.

اگرچه پسته سرشار از چربی و کالری است، اما چربی موجود در آن چربی تک غیراشباع است این نوع چربی می تواند به کاهش لیپوپروتئین های با چگالی کم (LDL) یا کلسترول بد کمک کند و خطر سکته مغزی را کاهش دهد.

منبع معتبر انجمن قلب آمریکا می گوید که اکثر چربی های موجود در رژیم غذایی افراد باید از چربی های تک غیراشباع باشد تا خطر مشکلات قلبی عروقی کاهش یابد. مصرف متعادل پسته نباید بر وزن فرد تأثیر بگذارد.

یکی از راه‌های تعدیل مصرف پسته، خرید انواع پوسته‌دار آن است این می تواند به کاهش سرعت مصرف کمک کند و به فرد این امکان را می دهد که بفهمد چه زمانی سیر شده است و خطر خوردن بیش از حد را کاهش می دهد.